lördag 23 juni 2012

2 veckor.

En kvick uppdatering. Har 8 arbetspass kvar, om jag inte jobbar extra, tills vi ska hämta Sami. Dessa arbetspass är utspridda på de 2 kommande veckorna. Ofattbart, alldeles jäkla galet att det bara är TVÅ ynka veckor kvar tills knytet ska få snarka i mitt öra varje natt. När fan blev valparna 8 veckor? Jag hänger inte med.

Igår var det midsommar och det sket jag blankt på. Jag jobbade, käkade midsommarinspirerad mat och gick och lade mig i tid. Liksaså idag, förrutom maten då. Lägger i sista krutet nu innan man äntligen ska få vara lite långledig.

I torsdags var jag och Nathalie iväg på en liten rövarrunda. Hittade det perfekta valphalsbandet som Sami kan ha att växa i, vinrött är absolut den snyggaste färgen till den ljusa pälsen och mörka masken, utan tvekan!  Förrutom detta har han även ett brunt läderhalsband och ett svart läderhalsband med nitar som ligger och väntar på honom. För ett par dagar sen beställde jag hem Pet Heads Royal Treatment shampo och en burk att förvara hundgodis i. Bild på det kommer när paketet kommit såklart! 

Kvar på listan att köpa står tandkräm & tandborste, sjukvårdsväska inkl fästingborttagare och termometer, godis/ben, maaaat och den där gosedjursbulldoggen från Ikea. Längre fram i tiden skaffar jag mig en Hurtta-sele och ett ordentligt läderkoppel till Sami. Mot slutet av veckan nån gång är det dags för sista visiten hos Gunilla innan den stora flytten och då kommer vi utan tvekan veta vem som är Sami. Blir det "fläcken"? Tjejen som skriver detta är alldeles salig. Tiden kunde inte gå långsammare. Trots att jag för ett par sekunder sen skrev att den gick för fort. Allt känns så overkligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar